Image by Georg Arthur Pflueger

Gevolgen

Lockdown

2e Lockdown. En nu?

Op dinsdag 15 december is de tweede strenge lockdown ingegaan. Wat betekent dat voor u als het gaat om uw hoorzorg? 

Tijdens de lockdown werken wij alleen op afspraak

Audiciens vallen onder de zogenaamde cruciale beroepen, dus we mogen u gewoon ontvangen. Voor nazorg handelingen die geen noodzaak hebben, willen wij u verzoeken deze uit te stellen tot na de lockdown periode.

Mocht u toch echt onze hulp nodig hebben, dan zijn we er uiteraard voor u, ook tijdens de lockdown. Wij werken echter tijdens de lockdown alleen op afspraak. Daarnaast zijn er enkele regels waar we ons samen aan moeten houden en we verzoeken u om deze regels serieus te nemen en na te leven. Het begint met de gezondheidscheck. Indien u positief antwoordt op één van onderstaande vragen, mogen wij u niet in de winkel ontvangen.

Vragen gezondheidscheck


1. Heeft u de afgelopen 24 uur last gehad van de volgende klachten?

  • verkoudheidsklachten (neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn);

  • hoest;

  • benauwdheid;

  • verhoging (tot 38 graden Celsius);

  • koorts (boven 38 graden Celsius);

  • reuk- en of smaakverlies.

2. Heeft u op dit moment een huisgenoot met koorts?

3. Heeft u op dit moment een huisgenoot met benauwdheidsklachten?

4. Heeft u het coronavirus gehad?

  • Is dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld met een test?

5. Heeft u een huisgenoot /gezinslid met het nieuwe coronavirus?

  • En heeft u in de afgelopen 14 dagen contact met hem/haar gehad terwijl hij/zij nog klachten had?

6. Bent u in quarantaine omdat u:

  • direct contact had met iemand waarbij het coronavirus is vastgesteld?

  • u korter dan 14 dagen geleden uit een land/regio met code oranje of rood kwam?

Heeft u geen last van bovengenoemde klachten, dan kunnen wij u in onze winkel ontvangen (alleen op afspraak). Het is daarbij wel van belang dat u een mondkapje draagt wanneer u zich binnen onze winkel of praktijkruimte verplaatst of wanneer de audicien een handeling dient uit te voeren binnen 1,5 meter afstand. Ook dient u bij binnenkomst en het verlaten van onze winkel of praktijk uw handen te desinfecteren bij onze desinfectiezuil. 
 

Intakes

Goed horen is van groot belang. Wij ontvangen u dus graag als u problemen heeft met uw gehoor en een hoortoestelproef wilt starten en, belangrijk: wij mógen u daar ook nog steeds voor ontvangen. Wel met in achtneming van de hygiënemaatregelen. Het dragen van een mondkapje in de winkel is verplicht, tenzij u en wij ons niet verplaatsen in de winkel en de afstand van 1,5 meter gewaarborgd blijft.

 

Aanpassingen en controles

 

Tijdens de lockdown verrichten wij nog steeds hoortoestelaanpassingen en controles. Wij proberen hierbij zo veel mogelijk de 1,5 meter afstand te bewaren.

Remote Care

 

Vindt u het minder prettig om ons tijdens de Lockdown te bezoeken? We kunnen uw hoortoestellen ook op afstand voor u bijstellen via Remote Care. We maken dan op afstand via een online video-verbinding contact met uw mobiele telefoon waarna wij via een app op uw telefoon uw hoortoestellen op afstand kunnen bijstellen. Op deze manier kunnen we het aantal contactmomenten tot een minimum beperken. 

Batterijen en onderhoudsartikelen bestellen

Wij werken gedurende de lockdown periode alleen op afspraak. Mocht u batterijen of onderhoudsartikelen nodig hebben, geef uw bestelling dan telefonisch aan ons door, wij zullen de artikelen per post toesturen. Wij hanteren geen toeslagen voor alle hygiënemaatregelen die wij hebben moeten nemen. De verzendkosten voor bestelde artikelen moeten wij helaas wel in rekening brengen aangezien wij deze artikelen al erg scherp hebben geprijsd.

Afspraak maken

Heeft u hoorzorg nodig en wilt u een afspraak maken? Bel dan met 0570 - 600 583 (ook als u voor Hoogeveen belt). We helpen u graag.

Met vriendelijke groet,

Team Fonique